Berlijn

7 januari 2019 - Berlijn, Duitsland

Guten Tag,

Na een tijd lang plannen en regelen was het dan eindelijk zover!

De avond ervoor en de ochtend zelf was ik zo zenuwachtig. Zo spannend, alleen op reis. Ik kan nu al zeggen dat de meeste spanningen er nu niet meer zijn!

Vrijdag zette John mij af op station Dordrecht, vanuit hier pakte ik de trein naar Amsterdam cs. Waar ik om 9:00 vervolgens op de trein naar Berlijn kon stappen, deze rit verliep goed en het was voor mijn gevoel zo voorbij. Om 16:00 liep ik dan van het treinstation naar mijn hostel met dank aan maps.me ideaal!
Eenmaal in de hostel vertelden ze mij dat, ze  mijn kamer geupgrade hadden naar een met minder bedden. Altijd top, het hostel was zeer netjes. Je kreeg een pasje voor de kamer en tegen over onze kamer zat de badkamer waar je ook het pasje voor kon gebruiken. Er stonden in totaal 4 stapelbedden. Gelukkig was er niemand toen ik binnen kwam, er waren in totaal 3 beneden bedden bezet. Ik pakte natuurlijk ook een onder bed, eenmaal gesetteld besloot ik maar wat te gaan eten bij Hummes and friends.
Even ongemakkelijk moment wanneer ik vroeg: table for one please. Haha, ik kon aan de bar gaan zitten en wat hadden ze toch lekkere humus!

Op de 1e echte dag in Berlijn ging ik wandelen. De gehele dag, het was een leuk dagje met leuke bezienswaardigheden en marktjes.
Nogmaals zo blij met maps.me!  Zo handige ofline route.
Helaas einde van de dag kwam ik erachter dat ik twee blaren heb, 1 op de hiel deze viel gelukkig mee. Maar ook op mijn kleine teen en o wat doet die zeer!
Dit betekende ook dat ik niet ver kon wandelen voor het avond eten en besloot bij dada falafel te gaan eten. Nou ik kan wel zeggen Berlijn heeft lekkere eettentjes!
Es hat sehr gut geschmeckt!

Savonds nog even beneden in de lounge gezeten in de hostel.
Eenmaal op de kamer had ik er een bovenbuurvrouw bijgekregen. Franse dame die stelde voor om morgen samen te fietsen!

En dat brengt ons bij de laatste dag van Berlijn
Al fietsend gingen Emmily en ik op pad.
Het was een gezellige dag met weer mooie bezienswaardigheden en een leuke markt waar we heerlijk gegeten hebben. Vega brätwurst. Als je dan toch in Duitsland bent moet ik die wel gegeten hebben of course!
We sloten de avond af met nogmaals een lekkere maaltijd en einde van de dag was ik toch behoorlijk moe.

Vandaag met de tram/metro gepakt naar het busstation, ik was natuurlijk veel te vroeg! Maar gelukkig was er al een bakkerijtje open, waar ik even kon ontbijten. Hier heb ik ook maar gelijk een broodje voor de lunch ingeslagen.

Momenteel zit ik in de bus naar Gdańsk in Polen!
Heb er zin in en zeer spannend.

Auf Wiedersehen

1. Peter van Loon:
    7 januari 2019
    He Jamie, leuk om te lezen... en petje af dat je zo in je eentje op pad gaat. Ik had destijds 'n vriend die hetzelfde ondernam, in z'n eentje op pad... bijna 4 weken en hij kwam als herboren terug en kon zowat de rest van z'n leven op teren... het was een geweldige ervaring en rijkdom voor hem... ik wens je heel plezier en goede ervaringen toe... groetjes... :)
  2. Jamie:
    Dankje Peter!
    Leuk dat je het gelezen hebt,
    Haha ja ik ben benieuwd of ik herboren terug kom :p
  3. Elly Herijgers-Bastianen:
    Berlijn is zeker een mooie stad. Goede reis naar Gdansk
  4. Marla embregts:
    Leuk je verhaal te mogen lezen Jamie. Geniet ervan
  5. Nicole Wagemakers:
    7 januari 2019
    Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier in Polen! Kijk al uit naar je volgende verhaal! 🤗
  6. Tineke Boersma:
    7 januari 2019
    Veel Plezier en goede reis naar Polen !
  7. Jacqueline de Jong:
    7 januari 2019
    O wat fijn dat het zo goed gegaan is..Een goed begin geeft je toch zelfvertrouwen. Geniet.
    Groetjes.
  8. Clasien Wagemakers:
    7 januari 2019
    Fijn Jamie dat je het naar je zin hebt
    Ook leuk om je weer te kunnen volgen.
    Geniet er van en ik kijk weer uit naar je volgend verhaaltje. Liefs Clasien.😘
  9. Clasien Wagemakers:
    Hoi Jamie,
    Fijn dat je het naar je zin hebt en leuk om je weer te kunnen volgen.
    Geniet ervan en ik kijk weer uit om je volgende verhaal te lezen! Liefs Clasien.😘
  10. Maaike:
    Fijn dat je de eerste dagen goed bent doorgekomen! Geniet er maar van 😊