Berlijn

7 januari 2019 - Berlijn, Duitsland

Guten Tag,

Na een tijd lang plannen en regelen was het dan eindelijk zover!

De avond ervoor en de ochtend zelf was ik zo zenuwachtig. Zo spannend, alleen op reis. Ik kan nu al zeggen dat de meeste spanningen er nu niet meer zijn!

Vrijdag zette John mij af op station Dordrecht, vanuit hier pakte ik de trein naar Amsterdam cs. Waar ik om 9:00 vervolgens op de trein naar Berlijn kon stappen, deze rit verliep goed en het was voor mijn gevoel zo voorbij. Om 16:00 liep ik dan van het treinstation naar mijn hostel met dank aan maps.me ideaal!
Eenmaal in de hostel vertelden ze mij dat, ze  mijn kamer geupgrade hadden naar een met minder bedden. Altijd top, het hostel was zeer netjes. Je kreeg een pasje voor de kamer en tegen over onze kamer zat de badkamer waar je ook het pasje voor kon gebruiken. Er stonden in totaal 4 stapelbedden. Gelukkig was er niemand toen ik binnen kwam, er waren in totaal 3 beneden bedden bezet. Ik pakte natuurlijk ook een onder bed, eenmaal gesetteld besloot ik maar wat te gaan eten bij Hummes and friends.
Even ongemakkelijk moment wanneer ik vroeg: table for one please. Haha, ik kon aan de bar gaan zitten en wat hadden ze toch lekkere humus!

Op de 1e echte dag in Berlijn ging ik wandelen. De gehele dag, het was een leuk dagje met leuke bezienswaardigheden en marktjes.
Nogmaals zo blij met maps.me!  Zo handige ofline route.
Helaas einde van de dag kwam ik erachter dat ik twee blaren heb, 1 op de hiel deze viel gelukkig mee. Maar ook op mijn kleine teen en o wat doet die zeer!
Dit betekende ook dat ik niet ver kon wandelen voor het avond eten en besloot bij dada falafel te gaan eten. Nou ik kan wel zeggen Berlijn heeft lekkere eettentjes!
Es hat sehr gut geschmeckt!

Savonds nog even beneden in de lounge gezeten in de hostel.
Eenmaal op de kamer had ik er een bovenbuurvrouw bijgekregen. Franse dame die stelde voor om morgen samen te fietsen!

En dat brengt ons bij de laatste dag van Berlijn
Al fietsend gingen Emmily en ik op pad.
Het was een gezellige dag met weer mooie bezienswaardigheden en een leuke markt waar we heerlijk gegeten hebben. Vega brätwurst. Als je dan toch in Duitsland bent moet ik die wel gegeten hebben of course!
We sloten de avond af met nogmaals een lekkere maaltijd en einde van de dag was ik toch behoorlijk moe.

Vandaag met de tram/metro gepakt naar het busstation, ik was natuurlijk veel te vroeg! Maar gelukkig was er al een bakkerijtje open, waar ik even kon ontbijten. Hier heb ik ook maar gelijk een broodje voor de lunch ingeslagen.

Momenteel zit ik in de bus naar Gdańsk in Polen!
Heb er zin in en zeer spannend.