Dag 1 Pai

14 maart 2019 - Pai, Thailand

Sawadee

We zette onze grote rugzakken af bij een ander klein hotelletje. Waar we een keer ontbeten hadden, super lieve mensen. Ze zeiden next time you come sleep here? Dus besloten we na Pai 1 nachtje hier nog te slapen. Met onze kleine tassen gepakt voor 3 dagen gingen we opzoek naar een scooter verhuur. Deze zitten bijna overal dus het duurde niet lang voor we er een vonden. Weer super vriendelijke mensen en hele lieve hondjes! Op de scooter gingen we naar Pai, deze route heeft 762 bochten. Maar wij maakten dankzij Carly's tip een omweg naar the sticky waterfalls. 60 km rijden en onderweg waren er weinig eet tentjes te zien en stopten bij een lokaal tentje. Alweer super lieve mensen. Ze sprak bijna geen Engels. Maar met handen en voeten werk kwamen we eruit, een lekkere bak noodle soep op.
Het was bij de sticky waterfalls gelukkig nog rustig. En wat is dit gaaf! Je kan deze waterval oplopen, zonder uit te glijden. We liepen eerst helemaal naar beneden om via de waterval naar boven te lopen. Super leuk en lekker verfrissend.

Vanaf de sticky waterfall naar Pai was het nog 125km rijden. Wat een lange zit! Deze rit was niet mogelijk zonder een paar stops! Maar wel een rit met mooi uitzicht en dus heel veel bochten!

Rond half 5 kwamen we aan bij onze bungalow Park. Een lieve vrouw hielp ons vertelde dat we fruit van de bomen mochten plukken en koffie en thee mochten pakken. De bungalow zelf was wel grappig, niet helemaal dicht via de boven kant gaapten het een beetje. Zou wat schoner mogen, maar ach voor 5euro per nacht voor tweetjes!

In de avond naar de night Market gegaan, de hoofdstraat van pai word afgezet en de mensen stallen hun kraampjes met souverniers of eten uit. Hele leuke sfeer hangt hier, heel relaxed.
Na van alles en nog wat geproefd te hebben. Lekker naar bed gegaan.