Kandy

21 maart 2019 - Kandy, Sri Lanka

Ayubowan

Onze rit naar Kandy duurde zo'n 5.5 uur. Door het drukke verkeer in Kandy, smalle weggetjes omhoog vonden we ons hotel. Alweer super lieve mensen namen ons in ontvangst. In de avond zochten we het centrum op, hierbij namen we een Tuktuk/taxi in gebruik. In dat verkeer gaan we mooi niet parkeren, hoop gedoe. De stad viel wat tegen en een leuk eettentje vinden is ons niet echt gelukt.

Ochtendje in Kandy doorgebracht, we lieten onze backpack bij het hotel staan en zochten de spice Market op. Het parkeren was een drama, toen we eenmaal stonden bleek dat de Tuktuk daar toch niet geparkeerd mocht worden. We reden achteruit en een andere Tuktuk reed vooruit.... Je raad het al dikke botsing. Maar niet heus! Klein tikje voelde je. Eenmaal goed geparkeerd te zijn, kwam deze Tuktuk chauffeur naar ons toe. Want zijn voorkant was flink beschadigd. Dat klopte zeker maar niet door ons! Helaas kun je hier weinig aan doen en we hadden geen zin in gezeik. Hij wilde 1200 roepies wij gaven hem 1000(5euro) en gingen de markt in.

We kochten wat kruiden, fruit en souverniers.

Ze proberen je ook als je iets gekocht heb. Naar een ander kraampje te leiden, van zijn vrienden.

Door het drukke verkeer weer terug naar het hotel, John weet wel hoe er hier ingehaald word. Ik doe het hem niet na!

We haalden onze backpack open reden weg. Gelukkig nog niet te ver, toen we er achter kwamen dat we John's zonnebril vergeten waren... Ik rende even terug, daar stonden de eigenaren al druk proberend mij te bellen,met de zonnebril in hun hand.

Op naar Ella!

Een lange rit door de bergen, met geweldig uitzicht. Overal waren thee velden te vinden.

Om 12 uur waren we vertrokken en rond half 6 kwamen we aan in Ella. Het laatste uur van de rit hebben wij de flappen van de Tuktuk naar beneden gedaan. Het was fris en het begon te regenen.

Parkeren bij ons hotel was een hele opgave die we lekker aan iemand anders hebben over gelaten.

Met het avondeten ontmoette We een ander Nederlands stelletje, waar we gezellig een drankje mee deden!