Kathmandu

11 februari 2019 - Kathmandu, Nepal

Прощай россия

In de vroege morgen naar het kleine vliegveld van Irkoetsk.
Om 8uur kon ik inchecken daarna wachten tot 11uur ondertussen een broodje gezond van de subway op.
Het werd onduidelijk omgeroepen welke vlucht kon boarden, mijn vlucht ging naar Hong Kong. Dus toen letterlijk alle Chinezen (dit waren er een heleboel) opstonden om te boarden ben ik ook maar gegaan.
We hadden 1 uur vertraging, op Hong Kong Airport had ik gelukkig nog genoeg tijd om wat te eten. En wat een grote vliegveld!
De vlucht naar Nepal verliep goed, heelijk filmpje gekeken. Rond 10 uur in de avond arriveerden we in Kathmandu. Hier een visa on arrival geregeld, dit ging makkelijker dan gedacht! Het was zo klaar.
Eenmaal buiten werd je weer plat gegooid met taxi's. Onderweg nog gepind aangezien het geld niet in Nederland te bestellen was. Zover ik kon zien een drukke chaotische stad.
In mijn hostel had ik de kamer voor mijzelf wat een luxe.

1e dag Kathmandu
Vroeg op voor the breakfast tour van 2 uurtjes. Om 7 uur hadden we afgesproken en de tour guide bracht me bij lokale eet tentjes/kraampjes. Heerlijke dingen geproefd,
*Sel Roti, een soort gefrituurde donut. Zoet.
*Chiya, thee met melk. Dit beviel mij niet zo goed. Zoals ze het hier zeggen drink ik liever zwarte thee ( is dus zonder melk)
*Jeri swari halwa, ziet er apart uit. Plat dun brood met zoetigheid en zoete paste ertussen. Maar zo lekker!
*en nog een paar lekkere dingen waar ik helaas de naam even niet van weet.

Na de tour ben ik gaan wandelen naar de monkey temple, er zitten hier behoorlijk wat apen op de stupa. Mooie stupa, maar vooral leuk door de apen.
Taxi naar boudhanath stupa genomen, hier werd ik aangesproken voor een tour, waarom ook niet wel zo leuk. Nadat hij de stupa en tempels liet zien, dronken we samen wat thee. Het is hier blijkbaar heel normaal als het regent dat de stroom regelmatig uitvalt, dus daar zaten we bij kaarslicht. Haha.

Om 4 uur had ik weer een food tour! Dit keer kleine snacks,
*Bara-pancake, Alu-potatoes, Masyeura- soyabean.
Super lekker! Een beetje pittig ook.
*Yomari-rice sweet,
Deze vond ik niet zo, een rijst deeg met zoete vulling.
*Momo,
Zo lekker! Gestoomde pasteitjemet groentes!
*Samosa,
Ook zo lekker deze! Krokante deeg laag met aardappel van binnen.
*Dahi puri chat,
Deze heb je met yoguhrt of met water. Wij hadden het met yoguhrt, een soort hol deeg balletje met aardappel en saus en yoguhrt.

Hierna nog een broek gezocht, aangezien de mijne kapot is :(

2e dag Kathmandu
Heerlijk uitgeslapen en Op mijn gemak ontbeten, taxi gepakt naar Bakthupur en weer een rondleiding genomen. Dit keer van 2 uurtjes, rond gelopen op durbar square. Ook gingen we bij 2 shops binnen, ze vertelde met plezier wat ze maakten. Hoe en waarvoor het was niet zo'n gevoel dat je iets moest kopen, lekker relaxed. Bij een werden de soorten Mandela uitgelegd en bij de andere healing bowls. Beide zeer interessant!
Na de tour zelf nog wat rondgewandeld, tot ik werd aangesproken door een man. Hij riep; I'm here! Waarop ik antwoorde: yes and I'm here.... Haha zo raar, hij wilde koffie drinken vertelde die mij. Aangezien ik zelf ging lunchen had ik er geen bezwaar bij om samen wat te drinken. Aardige man verder en regelde een goedkope taxi terug naar Kathmandu.
In de avond wat rondgewandeld door thamel en heerlijk gegeten. Ik was gelukkig net optijd binnen voordat het begon te stormen.

1. Nicole Wagemakers:
    12 februari 2019
    Wat leuk om te lezen! Nog veel plezier daar 😘😘
  2. Anjo:
    13 februari 2019
    Weer een heel mooi verhaal .😍