Kiëv

22 januari 2019 - Kiev, Oekraïne

zdravstvuyte!

Om 23:50 stond ik ruim optijd klaar voor de bus naar Kiëv!
Maar ja op welke baan komt de bus? Nergens stond het aangegeven.... Dus wat doe je dan? Rondjes lopen. Op dit tijd stip helaas ook geen medewerkers meer, alleen de beveiliging die geen Engels kan. Ik hoorde een paar mannen Engels praten en besloot aan hun te vragen waar ze heen gingen: Lviv. Gelukkig! Dat is de zelfde bus, wij hebben een uur staan wachten en elke keer als we een bus zagen snel even vragen of de chauffeur meer weet ervan.
Na een uur wachten kwam dan eindelijk onze bus! Volgens mij zat de bagage ruimte vol aangezien mijn tas in het slaaphok van de chauffeur ging. Prima, tas erin dan kan ik de bus in. Paspoort controle met de ticket, aangezien we de grens over gaan. Dan een plekje zoeken, het was behoorlijk druk, ik zag dacht ik een leeg plekje en wees naar de stoel die vol stond met haar spullen. Ze deed volgens mij alsof ze mij niet begreep, de vrouw achter mij vertaalde of ik daar kon zitten. Nou blij keek ze niet! Maar ze schoof op, uit eindelijk zat heel de bus vol. Je zag wel dat iedereen probeerde 2 stoelen te behouden.
Gelukkig viel ik snel in slaap, tot we bij de grens kwamen. We moesten even wachten tot onze bus aan de beurt was, eenmaal aan de beurt duurde de hele procedure 2 uur in totaal. Bij de grens van Polen werden onze paspoorten verzameld en terug gegeven. Hetzelfde bij de grens van Oekraïne, dit keer kregen we ze terug met stempel!
Echte stops maakte de bus niet, deze had gelukkig wel een wc aan boord.
De volgende dag bereikte we Kiëv rond 4 uur, vanaf het station was het 35 min wandelen naar mijn hostel. Dit bleek berg opwaarts te gaan, haha lekker goed voor de beentjes!
Dit keer sliep ik in Golden globus, wat nogal moeilijk te vinden was. Gelukkig kon ik een voorbij ganger om hulp vragen.

De volgende dag ben ik lekker door de stad gaan wandelen.
Ik moet zeggen, tot nu toe ben ik er niet gek op! Hele sombere stad, tot je bij wat ik denk de hoofdstraat is. Dan zit er nog een beetje sfeer in.
Vaak moet je ipv over steken, onder door over steken. Dus op een gegeven moment ben je het gewend. Tot ik dus bij die soort van hoofdstraat naar beneden liep om de straat over te steken, ik belande in een enorme winkel centra onder de grond. Eenmaal boven had ik ook echt geen idee meer waar ik was.

do pobachennya

Van reisblog naar fotoboek