Laatste dagen in Pai

14 maart 2019 - Pai, Thailand

Sawadee

De dag begon met tanken, aangezien we een stukje moesten rijden en we geen idee of er een tankstation onderweg was.

We reden naar de lod cave, een hele mooie grot met druipstenen. Hier was ik 3 jaar geleden ook naartoe gegaan, maar mooi genoeg voor een 2e keer. Met een bamboo vlot vaarden we tussen de grote vissen door de grot.

Vervolgens weer het hele stuk terug gereden naar de pembok waterval. Eenmaal aangekomen bleek dat deze geen water meer had dat naar beneden kwam. Droog seizoen natuurlijk, achja dan maar stukje verder rijden naar de bamboo Bridge. Waar we een leuke wandeling over maakten. Ook waren hier een groep monniken die kwamen bidden. Dit gaf wel een mooi zicht.

Hierna was het tijd voor wat lekkers en stopten we bij een strawberry farm. Heerlijke aardbeien gegeten en even naar thuis gebeld.

We eindigde de dag bij pai canyon, wat zo geweldig mooi is. Dat het zeker geen straf is dit voor een 2e keer te zien. Wat klimmen, klauteren, balanseren en een prachtig uitzicht!

Mooie afsluiter van de dag!

De laatste dag in Pai begonnen we met een bezoek aan MO Paeng waterval. Hier liep gelukkig wel wat water naar beneden! Niet veel maar we hadden wel een mooi uitzichtje.

Daarna drie kwartier rijden naar mueng Paeng hotspring. En of deze heet was, 95graden! Hier mochten we natuurlijk niet in, wel kon je eieren kopen om te koken. Naast deze hotspring is een soort bad/hottub gebouwd waar het water rond de 35 graden was. Heerlijk om even de voetjes in te baden.

Helaas het avontuur in Pai zat er weer op en reden we terug naar Chiang Mai. Wat nog een langere zit leek dan de heenweg. Vooral het laatste stuk in de hitte met veel verkeer.

De laatste avond heerlijk genoten van een drankje en Thais eten!