Listvyanka

5 februari 2019 - Irkoetsk, Rusland

Na heerlijk lang te hebben uitgeslapen, ging ik met een heerlijk temperatuurtje van wel - 26 op pad. Over het bevroren meer gewandeld tot het te koud werd en ik even op ging warmen in een koffie tentje.  Daarna ging ik op zoek naar een tour bureautje en boekte een tour voor morgen (snowmobile) en een voor vandaag. Met een soort boot mee die ook over het ijs kon rijden. 1 uurtje rijden over het ijs. Zo'n  waanzinnig uitzicht! Verder weinig gedaan, met de kou is het niet heel aangenaam de hele tijd buiten te lopen. De tweede dag in Listvyanka nogmaals heerlijk lang in bed blijven liggen. In de middag was het tijd voor de snowmobile! Samen met een Chinees stelletje reed ik naar de locatie. Hier kregen we een helm en een ski broek, zij gingen samen op 1 en ik ging achterop bij de instructeur. Hop daar gingen we, ontzettend leuk! Vooral toen ik zelf mocht rijden! Het sturen ging wat lastig maar echt heel leuk om te doen. Na een tijdje nam hij het weer over, ik ben niet snel bang met zulke dingen.... maar als ik mijzelf zo stevig moet vasthouden en dan nog bijna eraf val... hij ging expres over hobbels etc, ja super leuk maar er is een grens ik wil graag blijven zitten in plaats van aan dat ding te hangen. Maar overleefd! Een ontzettend mooie plaats Listvyanka, maar ik ben toch wel klaar met de kou! Op naar Irkoetsk, waar ik helemaal niks ging doen. Na het inchecken  wilde ik gaan lunchen, maar ik kon niks vinden. Bij een toeristeninformatie bureautje heb ik gevraagd wat een goed tentje was. Ik kreeg een kaart en naam mee... ik kon het niet vinden en vroeg een man waar het was, deze was zo vriendelijk om het mij te wijzen, mee te lopen, mee naar binnen te gaan en mijn bestelling door te geven. Haha, lief natuurlijk. Maar het was niet nodig, ik bood hem wat te drinken aan en hebben nog even gekletst.  Leuke afsluiting voor het koude weer, ik kan niet wachten tot ik in Nepal ben!