Port Barton

28 januari 2020 - Port Barton, Filipijnen

Via het hotel hadden wij vervoer geregeld die ons in 3 uur rijden naar Cebu Airport bracht.
Vandaag vlogen wij naar Puerto Princesa, en met een volgepropt busje reden wij in 3 uur naar Port Barton.
Een klein dorpje aan de kust, waar het nog redelijk rustig is met toeristen.

De dag na aankomst besloten we na een lekker ontbijtje op het strand naar white Beach te lopen. Langs het strand en over coconut beach heen kwamen we aan op white beach. Echt een paradijs, je betaald wel een kleine entree. Maar je mag dan ook gebruik maken van de hangmatten, tafeltjes, douches en toiletten. Hier hebben wij tot een uur of 5 heerlijk gelegen en gezwommen.
De terug weg was het op sommigen plekken onder water, waar wij doorheen moesten.

De dag erna besloten we een Snorkel tour te doen, dit viel naar mijn mening wat tegen. Wij hebben op mooiere plekken gesnorkeld. Om 4 uur kwamen we weer aan op het strand en om 5 uur pakten we de bus naar El Nido waar we om 9 uur aankwamen.

Behoorlijk toeristisch! Veel uitgaansgelegenheid heb je hier, veel restaurantjes en souverniers winkels.

Natuurlijk ook even een cocktail gedronken voordat we naar bed gingen :D