Dana, dode zee

13 april 2019 - Dana, Jordanië

Marhaba

Aangezien wadi Mujib gesloten is en waarschijnlijk blijft heb ik 1 dag over, in het hostel flink lopen nadenken waar ik dan geen zou willen.  Ik sprak met mijn Italiaanse buurman en vroeg waar hij heen ging: Dana. Ik ben gelijk gaan Google, ja hoor nieuwe bestemming gevonden!

Ik vertrok om 8 uur met de taxi, deze had ik de dag ervoor geregeld. Eigenlijk met de bedoeling mij naar de dode zee en Amman te brengen. Ik had hem savonds geappt dat de plannen gewijzigd waren.

Onderweg bespraken we of ik hem weer wilde inhuren om mij van Dana naar de dode zee te brengen.

Dana: hiken in een mooie omgeving.
Eenmaal aangekomen werd ik gebracht naar het Rummana camp. Hij zou mij 6 uur later ophalen, lang! Dacht ik, maar het ging snel voorbij.

Een mooie hike naar de top van de heuvel/berg gemaakt. Hier heerlijk genoten van het mooie uitzicht! Ondertussen mijn vader nog gebeld, geweldig gewoon een netwerk daarboven!

Na  deze route nog een kortere gelopen en daarna was het alweer tijd om te gaan!

Het hotel was wel grappig ingedeeld. Ik sliep in een soort grot... Beste omschrijving denk ik, geen bereik (ook wel eens lekker) de douche was apart ingedeeld, de meeste weten dat ik niet lang ben (1.60) en ik moest bukken om onder de douche straal te komen!

De dag erna werd ik opgehaald door mijn taxi mannetje en reden we naar Karak. Hier bevind zich een kasteel ruïne, wat wel leuk was.
Vervolgens reden we door naar de dode zee, heerlijk gedobberd (letterlijk en figuurlijk) hele leuke ervaring! Volgens mij probeerde er ook nog een gozer mij te versieren, hij kwam naar mij toe gezwommen. Toen probeerde ik al wat van hem af te zwemmen. Hij begint half Engels half Arabisch te praten, dus ik zeg u have mud on ure face. (had hij ook echt) vroeg hij om mijn Facebook, hij kwam ook allemaal wat te dichtbij. Ik draaide mij om naar mijn taxi mannetje en stak mijn duim omhoog. Even duidelijk maken dat ik niet alleen ben! Ik ben er hierna ook maar uit gegaan haha.
Echt heel grappig om te dobberen in de dode zee!

De volgende stop was mount nebo, het uitzicht was mooi. Maar ik heb niet veel met geloof en had het dus ook snel gezien.

De laatste stop was weer in Madaba voor mijn laatste overnachtingen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl