Siquijor

19 januari 2020 - Siquijor, Filipijnen

13 jan. Met de Tricycle werden we opgehaald bij onze hostel en richting de boot gebracht. Waar we om 10.20 vertrokken, 1.5 later kwamen we aan op Siquijor. Een taxi busje bracht ons op de top met een geweldig uitzicht,wat een hoogte was dat! Weer een motor scooter gehuurd, ik dacht komen we de heuvel wel op,ik als bestuurde😄ja hoor was helemaal geen probleem,ging van zelf als je maar volop gas geeft. We kregen van een andere reiziger die wij tegen kwamen een lunch tip. Hier zijn wij ook gaan lunchen en nu relaxt op het strand. Heerlijk in de zon kregen wij ineens hondje die kwam snuffelen ,de chipjes vondt hij wel lekker😀 Tegen de tijd dat wij weg gingen van het strand, was het eigenlijk slimmer om eerder wat te gaan eten ipv. op en neer te rijden. Heerlijk gegeten bij een gezellige tent, het duurde wel even voor het eten kwam, maar dan heb je ook wat. Latwr kwamen er nog twee Ierse mannen bij ons zitten waar wij nog even mee kletsten De dag vloog voorbij.

14 jan. We zijn vroeg op gestaan en wilden optijd weg. Vandaag bezochten wij drie watervalllen.

Cambugahay falls; prachtig was deze. De watervalbestond uit verschillende niveaus, bij de lagere lagen bamboe vlotten in het water en naast de waterval stonden stellingen van bamboo. Hier vanaf kan je al slingerd aan een touw in het water springen. Dit gingen wij natuurlijk wel even doen eerst van de laagste(die was al hoog) daarna nog een stapje hoger.(maar mama eerst 🤭. Super leuk was het, echt super tof!

Locong Falls kwam hierna, een stuk kleiner, maar lekker in gebadderd. Hier waren wij helemaal alleen (op de verplichte gids na). Heerlijk relaxt!

De laatste waterval was de Kawasan Falls and Cave. Wat was dit een stijle trap/heuvel naar beneden, maar het was het wel waard. Hier hadden ze ook een touw slinger, waar jamie weer heerlijk gebruik van heeft gemaakt. De waterval zelf was klein maar mooi, hier kon je doorheen zwemmen zo de kleine grot in.

Verder door gereden naar Salagdoong beach voor de brunch aan het strand. Jamie leerde mij hoe te snorkelen, en uit eindelijk kreeg ik het ook voor elkaar😆 Verder relaxt op het strand.

15/01 De dag begon spannend! Voor het eerst gedoken, gelukkig bleef Jamie bij mij. Een Spaanse dame legde alles perfect uit, vervolgens was het tijd voor het echte werk. We konden onze duikuitrusting aantrekken en liepen de zee in. Onderwater eerst wat oefeningen gedaan die mij goed afgingen. Een prachtige onderwater werels mogen zien,geweldig. Zo blij dat ik dit gedaan heb!

De rest van de dag verliep rustig met een lunch op Tubod beach.

Helaas was de waterval die wij wilden bezoeken gesloten wegens droogte. Gelukkig stond dit met een bord aan gegeven voordat je het hele stuk moest lopen. Hierdoor besloten we op paliton beach weer te gaan liggen, heerlijke vakantie!