Olifanten in Chiang Mai

13 maart 2019 - Chiang Mai, Thailand

Sawadee

Rond 9 uur in de ochtend kwamen we in Chiang Mai aan met de trein. 40 minuutjes lopen naar onze hotel, onderweg wat gegeten.
Nadat we onze tassen hadden neergezet en onszelf opgefrist hadden, liepen we rondjes in het oude stads gedeelte. Een hete dag was het vandaag! Beide Hardstikke moe en besloten verder niks te doen vandaag. In de avond werd het wat frisser, gelukkig! We liepen over de night market met de vele souverniers kraampjes, dit niet zonder wat te kopen natuurlijk! Om 21:30 begon de ladyboys show, met een lekker drankje zaten we klaar voor de show. Super gezellig was het er en heel leuk om te zien!

Olifanten dag in Chiang Mai
We werden om 8 uur opgehaald door Gaga. Zijn echte naam is Soe maar hij is gek op Lady Gaga en is daarom zijn bijnaam ernaar.
Met een vol busje (9personen) reden we 2 uur naar de Karen hilltribe. Hier maakten we kennis met de 4 olifanten, waarvan een kleine. We zochten op internet naar een goede tour  naar een rescue elephant camp. Waar ze goed behandeld werden en geen olifant ritjes maakten. Zover wij konden zien werden deze olifanten goed behandeld: geen vastgebonden poten met touw of kettingen, geen gemene haken, geen ritjes op de olifant ook niet door de mahout, ze mochten vrij rond lopen.

We begonnen met het voeren van de olifanten, we kregen hierna een traditionele shirt aan. Een kleine wandeling waarbij we de olifanten sugar cane En Bananen mochten voeren. De gidsen waren ook heel gezellig, ze maakten een leuke sfeer. En de olifanten zijn gewoon geweldig, wat een mooie dieren zijn dit.
Na de wandeling kregen we Lunch en mochten de olifant. Vrij rond wandelen. Tijdens de lunch kregen we gezelschap van een lieve kat. Die nadat wij klaar waren met liefde de kruimels van onze borden at.
Na de lunch hop de zwemkleding aan en de modder in. Ik heb niet veel verstand van olifanten maar het leek alsof ze het naar hun zin hadden. Volop rollen door de modder, af en toe moesten we snel aan de kant voor de rollende olifant. Nadat de olifanten goed onder de modder zat (en wijzelf) liepen we het schonere water in. Waar we de olifanten onder spetterden met water en zij ons!

Wat een geweldige ervaring! Zo'n mooie en leuke dag.

De laatste dag in Chiang Mai alweer op naar Pai!