Wadi Rum

10 april 2019 - Wadi Rum, Jordanië

Marhaba,

De avond voor vertrek liep ik met het Roemeens stelletje naar het busstation. Om te vragen hoelaat de bus naar wadi rum zou gaan. Helaas pas om 13:00 een beetje laat aangezien ik die dag al wat wilde gaan doen. Een lokale man kwam naar ons toe en vertelde dat hij daar toch heen moest en ik kon meerijden voor 8 dinar.

Dit bleek naar het toerist center te zijn, een stukje van wadi rum vandaan en moest nog 12 dinar bij betalen. Maar alsnog goedkoper dan de taxi.

De volgende ochtend haalde hij mij op om 8 uur, ik moet zeggen ik vond het nogal spannend. Voor de zekerheid foto van het kenteken naar familie doorgestuurd en ik hield mijn zus op de hoogte. Gelukkig alles liep gewoon volgens plan, ik arriveerde in Wadi rum. Ik werd hier opgehaald en naar het kamp voor de overnachting gebracht. In de middag deed ik een jeep tour met 2 zuid koreaanse meiden. We stopten vaak en konden dan de zandheuvels oplopen of door een klein stukje canyon heen lopen. Een geweldige ervaring!

Savonds haalden ze het eten uit de grond, deze stoppen ze met heette kolen in een kuil en dekken deze af voor 2 uur lang. Het was in iedergeval heel lekker.

De hele avond met andere gasten van het kamp gekletst, leuke avond!

De sterren hemel was trouwens prachtig!