Tel-Aviv & Aqaba

7 april 2019 - Akaba, Jordanië

Marhaba

Tel Aviv een leuke stad voor 2 daagjes!

De 1e dag heb ik de Carmel en de sarhona markt bezocht. Even shoppen in het centrum en heerlijk op het strand gezeten!

Dag 2 bestond uit heerlijk 1 uurtje wandelen naar Jaffa, hier heb je hele leuke oude smalle straatjes om door heen te lopen. Bij de haven lekker op een terrasje gezeten, bellend naar huis(met wat heimwee kan ik wel zeggen) dit betekend tijd voor meer activiteiten ipv alleen maar rondwandelen!

De volgende dag vertrok ik met een klein busje naar het station. Aangezien er op zaterdag eigenlijk vrij wel geen bussen rijden, had ik geluk met mijn bus naar Eilat. Om hier de grens over te steken naar Jordanië. Voordat ik naar binnenkon bij het busstation, moest ik aan de bewaking vertellen waar ik heen ging en met welke bus. Ze vertelden vriendelijk waar ik moest zijn. Het busstation leek wel verlaten, zo stil en alle winkeltjes dicht.

De bus vertrok om 12 uur en deed er zo'n 5 uur over, eenmaal in Eilat een taxi genomen naar de grens. Hier werd ik van loket naar loket gestuurd, snapte er vrij weinig van. Maar.... Jordanië weer binnen gekomen. Eenmaal de grens over is het 10 minuutjes met de taxi naar Aqaba.

Savonds een duikschool opgezocht en wat geregeld voor de dag erna.

En zo doende ging ik de dag erna duiken.

In tegenstelling tot de duik in Sri Lanka, leek het hier beter geregeld te zijn. Ook met een grote boot ipv krap op elkaars lip. Ik heb 2 geweldige duiken gemaakt en ter plekke de 3e erbij genomen. Hier zeker geen spijt van gehad aangezien we bij duik 3 een leger Thank zagen!

Weer een geweldige ervaring rijker. Duiken in de rode zee!

Ook een hele leuke dag gehad met Aqaba sharks Bay divers, de hele vibe op de boot was top. Samen met het Roemeense stelletje ging ik aan het einde van de dag ook wat eten.

Dit had ik echt even nodig ipv alleen maar rond wandelen!

1. Clasien Wagemakers:
    7 april 2019
    Weet een mooie ervaring Jamie en wat een mooie foto's. Geniet nog even.🙂