Amman

31 maart 2019 - Amman, Jordanië

Marhaba!

Aangekomen in Jordanië rond 23:40, backpack ophalen, geld pinnen en visum geregeld. Om 0:00 uur ging de tijd 1 uur vooruit naar zomertijd en was het ineens 1:00, zo schoot het lekker op  want ik kwam pas rond 3 uur aan bij mijn hotel. Hier natuurlijk gelijk gaan slapen!

Het ontbijt zat bij de prijs in begrepen, heerlijke humus met brood op en een lekker munt thee.
Hier raakte ik aan de praat met Roger uit Ierland, hij vroeg of ik zin had samen de dag rond te wandelen. Dit was wel fijn en gezellig. De hele dag rond gewandeld tot en met het avondeten.
Een leuke dag, maar het is hier wel frisser dan ik verwacht had!

Deze dag ging ik mee met een tour naar Jerash, hele mooie ruïnes bekijken! Ik en een ouder Australiërs koppel gingen we op pad. Wat een leuke mensen! Ik genoot vooral van de gezelligheid. Helaas flink wat regen gehad, waardoor ik een paraplu kocht. Een tip controleer of deze goed werkt voordat je het loopt. Haha hij was binnen 1 uur kapot

Savonds voor het eerst alleen op straat gegaan, er hangt best een leuke sfeer zo. Nog wat Souvernier jes gekocht en gaan slapen.

De derde dag in Jordanië pakte ik de taxi naar Madaba. Een klein stadje bekent om zijn mozaïek en kerken. Ik vond het een leuk klein stadje om door te wandelen maar hier houd het dan ook bij op. Maar geen spijt van mijn keuze even een rustigere dag!