Hikkaduwa

28 maart 2019 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Ayubowan

De 1e duik ging niet vlotjes. Het was ook niet heel georganiseerd, op een klein bootje met veel mensen. Achterover van de boot duiken, 1e keer voor mij ook op deze manier. We belanden in het water wilden naar beneden gaan. De paniek sloeg toe bij John de gids duiker riep gelijk to the boat! Ik negeerde hem en begon tegen John te praten, het ging niet lekker. Ik ben zonder John naar beneden gegaan, maar ook bij mij ging het niet zoals het hoorde : mijn bril sloeg de hele tijd aan, te weinig gewicht aan mijn gordel, de hele tijd golven en met john in mijn achterhoofd besloot ik na een korte tijd ook naar boven te gaan. Wat ik ontzettend knap vind is dat John toch nog een 2e poging waagde! Dit keer kon ik hen geruststellen vanaf de boot, hij kon alleen niet zinken en moesten er een paar gewichtjes in zijn vest gestopt worden. Daarna ging hij zo kalm mogelijk naar beneden, zo trots dat hij door heeft gezet!
Daarna kon ik nog op een dieper stuk duiken, een paar leuke vissen gezien. Maar geen aanrader! Niet zulk mooi koraal en het zicht was ook niet geweldig. Maar goed we hebben het geprobeerd!

Die middag lekker aan het zwembad gelegen

De volgende dag begon voor mij sportief. Poging tot surfen! Je moet toch alles een keer proberen denk ik dan maar. Ik ben blij met het resultaat ik kon blijven staan! Meerdere keren!

Die middag weer heerlijk niks gedaan, potje kaarten en zwemmen.

Ik heb weinig te vertellen op deze manier, haha. We genieten heerlijk van de laatste dagen, wandelen wat langs de souverniers winkels, nemen een duik in de zee en zwembad. Heerlijk!

De van vertrek begon ook rustig, John deed een poging tot surfen,. Helaas had hij teveel last van zijn knie en moest hij stoppen. Wel nog wat baantjes gezwommen en heb ik uiteindelijk nog wel een surf les genomen! Blij toe, geweldig!

Hierna was het toch echt tijd te vertrekken uit Hikkaduwa. 5,5 uur rijden was het naar Negombo! Pffff wat een lange saaie zit. Veel te warm en heel veel stoplichten en andere mensen in het verkeer. Iedereen haalt elkaar van alle kanten in! Verschrikkelijk, zo blij toen we aankwamen bij ons hotel om de Tuktuk in te leveren.

Onze laatste avond bestond uit nog even genieten, eten en drinken. En Jamie die de tassen opnieuw uitzoekt en inpakt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl