Byebye Nepal

21 februari 2019 - Delhi, India

Namaste

De laatste dag in Pokhara zou ik gaan paragliden, helaas kwam er niemand op dagen om mij op te halen zoals afgesproken. Ik ben naar het bureautje gelopen en deze was dicht! De buurman vroeg mijn nummer en zou het doorgeven als hij er weer was.
Na het ontbijt ben ik vervolgens met een van de bootjes naar the world peace stupa gegaan. Onderweg belden ze mij op dat hij er weer was en dat ik gelijk kon komen om alsnog de lucht in te gaan. Ja daag had ook al betaald voor dat bootje en wilde naar de stupa toe. Dit duurde alleen langer dan verwacht het was namelijk 45 min naar boven wandelen. Haha, ja ik spoor niet 2dagen raften 3 dagen hiken en nu gelijk weer de berg op. Het uitzicht was wel heel mooi!
Op weg naar beneden belde de beste man weer dat ik op moest schieten. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje haaste sinds het 1e belletje. Maarja ik ga niet de peddelaar op lopen jagen, zou niet netjes zijn.
Rond 3 uur kwam ik aan bij het bureautje en begon hij mensen te bellen. Helaas niet meer mogelijk het was te laat!
Ik vroeg waarom er niemand in de ochtend kwam opdagen, dit bleek een misverstand te zijn qua hotel of dergelijke. Ik heb mijn geld terug gevraagd en gekregen en ben er weg gegaan.

Achja ik heb in iedergeval een leuke dag gehad. Omdat ik nu het geld terug gekregen had besloot ik naar helping hands te gaan. Een blinde massage salon, hier krijgen blinden of slecht ziende mensen de kans om te werken. Hier een heerlijke massage gehad! Ik liep helemaal ontspannen naar buiten en ben heerlijk gaan dineren.
Een Franse vrouw : Betty die ik tegen kwam bij the world peace stupa, liep voorbij. Ze kwam er bij zitten en hebben echt een leuke avond gehad! Rond 22:15 besloten we maar terug naar onze hostel te gaan, we spraken af morgen samen naar het busstation te lopen.

Mijn laatste dag in Nepal :(
Betty kwam naar mijn hostel rond half 7. Samen liepen we al kletsend naar het busstation(30minuutjes) Daar scheidde onze wegen, zij ging naar Chitwan en ik pakte de bus naar Kathmandu.

In de bus zat ik naast Tyler uit de US.
Heel de weg gepraat en flink gelachen. Heerlijk die sarcastische humor! De bus deed er 8.5 uur over om in Kathmandu te komen, daarna was het nog even zoeken naar mijn hotel.
Uitgeput dat ik was ben ik toch mijn tas gaan reorganiseren, aangezien ik best veel souverniers gekocht had en er alles er maar snel heb ingedaan.
Voor de laatste dinner in Nepal  vond ik een heel leuk tentje met live Nepalese muziek. (silvie helaas geen pamfluit) heb er wel van genoten van de muziek, de Momo's en mijn linzen curry met naan brood.

Op naar het vliegtuig!
De eigenaar kwam zelfs naar mijn kamer om te kijken of ik mij niet verliep en belde een taxi voor mij.

Mijn geboekte vlucht was om 20:30 dit is helaas verander naar 12:12 wat betekent dat ik heeeeeeel lang moet wachten op New Delhi.

Bij het inchecken ging er iets mis, misschien dat mensen dit lezen en denken ja dat is logisch! Maar ik had dit dus niet door.
Ik wilde inchecken en mijn bagage, toen vroegen ze in een keer mijn India visum.... Ik zei die heb ik niet nodig want ik ben binnen 72 uur weer verder met een transfer. Nu kwam het mooie wat niet stond aangegeven bij het ruimbagage boeken. Mijn 1e vlucht is van jet airways en de andere 2 zijn van Nok scoot. Het personeel van Jet airways vertelden mij dat zij niet het bagage kunnen door voeren naar Nok scoot, wat betekende dat ik mijn bagage zou op moeten halen in New Delhi. Geen probleem zou je denken maar daarvoor heb je dus een visum nodig aan gezien je door de immigratie gaat. Deze had ik dus niet omdat ik er van uitging dat mijn bagage door gevoerd zou worden naar Thailand. Aangezien dit nergens aangegeven stond dat dit niet zo zou zijn... Wat ik toch wel raar vind aangezien je hiervoor een visum nodig hebt.. Afijn ik vind dat zoiets aangegeven moet staan, als je zelf je bagage op moet halen en opnieuw in moet checken. Volgens mij staat dit vaak ook aangegeven mocht je je babage opnieuw in moeten checken ivm overstap tijd.
Maar goed Jet airways dacht gelukkig in oplossingen! Ze vroegen mij mijn backpack te verdelen over de backpack en een andere tas. Zodat dit mee zou kunnen als hand bagage en op New Delhi bij de gate het in kon checken voor de andere 2 vluchten.
Gelukkig!

Mijn vlucht gaat om 2:55 vanacht!

1. Dick:
    21 februari 2019
    Leuke verslagen weer! Wat heb je veel gedaan ! Leuk ook dat je met iedereen leuk contact hebt. Veel plezier in thailand en een goede vlucht!
  2. Jacqueline de Jong:
    22 februari 2019
    Wat leuk al die contacten. Dat geeft nog wat extra,s aan je belevenissen.
  3. Anjo:
    23 februari 2019
    Gelukkig was het weer mooi opgelost met je bagage!
    En leuk te horen een hoop gezelligheid om je heen.
    Weer beel gezien