Duiken in Koh Tao

28 februari 2019 - Koh Tao, Thailand

Sawadee
Na een hele lange reis, kwam ik aan in Surat Thani. Gelukkig kon ik hier gelijk de bus en boot nemen naar Koh Tao wat iets van 5 uur duurde. Pff lange zit, daarna 20 min lopen naar mijn hotel. Dit keer overnacht ik in mijn eigen kamer helemaal alleen voor mij! Af en toe wel is lekker, rond 21:00 was ik ingecheckt en omgekleed en kon ik eindelijk gaan avond eten!

1e dag op Koh Tao
Helemaal lekker niks doen! Aan het zwembad liggen en een kleine wandeling over het strand.
Om 17:30 begon mijn duikles, om mijn open water te halen! Had er heel veel zin in en wat blijkt: terecht.
Samen met 2 mannen uit Breda kreeg ik les van Sven van Boxtel ook uit Brabant. Haha. Eerst een introductie en daarna een 2.5 uur durende video. Wat een lange zit! Na de video zat het erop voor les 1.

Dag 2 op Koh Tao
2e les! Om 7:30 werden we verwacht en kregen we weer een theorie lesje. In de middag was het tijd voor de praktijk les in het zwembad.
Oefenen met het materiaal en kleine technieken onder water zoals: masker af en op doen, wat als je mondstuk uit je mond gaat etc...
Ik had alleen wat moeite met de bril op en af doen. Verder ging het prima!

Dag 3 op Koh Tao
De eerste echte duik op zee, om half 8 vertrok de boot, tijdens het varen maakte we onze spullen gereed. Vandaag deden we 2 duik en het was geweldig! De oefeningen ging mij goed af, we zagen behoorlijk wat vissen en een schildpad! Gaaf. Op de bodem van de zee staan een paar obstakels waar je door heen of onderdoor moet zwemmen. Ter oefening van je ademhaling. Adem diep in je gaat omhoog en diep uit naar beneden. Grappig om te doen.
Na 2 duiken vaarden we terug. Lunchen samen en kregen we onze examen. Geslaagd! Yes!
Deze avond ging ik samen met de mannen pizza eten. Zij namen de all u can eat, wel liefst 6 pizza's aten ze samen in een half uur. Gekkenwerk, haha.

Dag 4 op Koh Tao
De laatste dag van onze open water padi.
Weer doken we 2x en nu ten diepte van 18meter. Je merkt eigenlijk weinig verschil tussen 12 of 18meter haha. Ook het gevoel van tijd ben je zo kwijt, het lijkt misschien 20 min maar dan blijkt het 40 min te zijn!
Als afsluiter weer samen geluncht.

Dag 5 op Koh Tao
Helaas gingen de mannen niet door en zat ik in mijn uppie theorie les te krijgen voor Advance!
Privé les, de volle aandacht. Dit keer was de theorie lekker kort verder ook geen examen :p
In de middag gingen we ook gelijk de zee op. 2 duiken gemaakt van wel liefst 30 meter! Weer merkte ik het amper, ook doken we bij een militaire schip uit de 2e wereldoorlog. Deze hebben ze speciaal voor het duiken laten zinken.

In de avond kreeg ik een nacht duik. Dit was zeker een gave ervaring! Zaklamp uit, armen bewegen en je krijgt de licht gevende plankton te zien. Haha.

Dag 6 op Koh Tao
De laatste dag van de Advance en op het eiland, weer 2 duiken gemaakt en gave vissen gezien!

Yes mijn advance gehaald!

Ik ben zo blij dat ik zowel de open water en de advance heb gedaan! Zo geweldig!

Om 15:00 pakte ik de boot naar Koh Phangan waar John en Frank mij ophaalden!

1. Jacqueline de Jong:
    1 maart 2019
    Zo Jamie wat goed dat je zo,n doorzetter n
    bent. Weer een aantal unieke ervaringen rijker.