Kiëv - > Moskou

28 januari 2019 - Moskou, Rusland

Laatste daagjes in Kiëv niet veel gedaan. Ik was behoorlijk moe en dacht dan kan ik beter de een na laatste dag, chill dagje houden ipv de laatste dag, aangezien ik dan om 12 moet uit checken. Ik ben dus ook bijna niet van de kamer afgekomen op mijn chil dagje, haha. Lekker helemaal niets!

De laatste dag moest ik wel op pad aangezien ik uit moest checken.  Deze dag lekker door de stad gewandeld en in koffie tentjes gezeten. Beetje wachten op de avond tot het tijd was om te gaan.

Gelukkig was het nu allemaal berg afwaarts naar het station! Scheelt toch weer, ruim op tijd arriveerde ik en genoeg tijd om te zoeken waar ik moest zijn.
Het was alleen lastig de juiste wagon te vinden, de treinen waren zo vies dat de nummers niet bepaald leesbaar waren.
Een maal in de trein waren het tot mijn verbazing slaapcabines met 4 bedden! Gelukkig een bed vanavond.

Bij de grens van Oekraïne werden we wakker gemaakt en stonden we ongeveer 3 kwartier.
Voor de paspoort controle, ze konden niet bepaald Engels! Gelukkig vertaalde mijn roommate het voor me.
Het zelfde bij de Russische grens. Hier wilden ze weten wat ik in Cambodja te zoeken had.... Gelukkig was er niks mis mee en vertrok de trein weer.
Een uurtje voor aankomst werden we weer wakker gemaakt. De bedden sliepen redelijk goed, voor iedere bank had je een soort dun matrasje wat je erop kon leggen. En een dekbed en kussen. Gelukkig zaten er schone hoezen bij en een klein handdoekje.

Eenmaal op het station Moskou besloot ik de metro te proberen. Nou ik werd van het ene loket naar de ander gestuurd en zo ging het een paar keer door. Hierna was ik het beu en nam de taxi haha.

Het hostel was nogal lastig te vinden, op Google maps was het net meer naar links aangegeven... Beetje raar maar gevonden!

Naar binnen gaan was nogal een uitdaging aan gezien ik geen code had en er geen deurbel te vinden was... Besloot ik weer iemand aan te houden en die heeft even gebeld voor mij, super aardig natuurlijk.
Eenmaal ingechekt, toch maar even de code opgeschreven! In Moskou toch maar een 2 persoonskamer genomen, aangezien John deze nacht aankomt. De kamer is uber klein. Past net een bed in en een kastje, geen ramen...

Verder de hele dag maar geluierd, slapen, netflix. Helaas moest ik de deur uit voor het avond eten, gelukkig hoefde ik niet ver want naast het hostel zat een leuk tentje. Een heerlijke rijst bowl op met tofu. De dag ging zo langzaam voorbij!

Maar uiteindelijk werd het toch echt 03:00 en kwam John aan! Hij kon alleen het hostel ook niet vinden, dus rende ik snel naar beneden. Wat ben ik blij dat hij er is! Ik heb hem zo gemist.