Moskou

28 januari 2019 - Moskou, Rusland

Zaterdag
Wat heerlijk wakker worden naast John!
Vol goede zin begonnen we de dag besloten richting het rode plein te lopen. Buiten bleek het behoorlijk aan het sneeuwen / hagelen te geweldig! We konden amper vooruit kijken, maar we haalde het rode plein. Helaas door het weer geen geweldig uitzicht en het was zooo koud.
Hierdoor hebben we merendeels binnen gezeten, we liepen bij toeval een soort inside street food market binnen. Super leuk concept, er stonden algemene tafeltjes om te eten. Ze hadden er van alles, wij zijn lekker bij China gaan eten. Hier hebben we heerlijke fried rice gegeten.

We probeerden nog een rondje te lopen, dit werd een heel klein rondje ivm het weer.
Savonds  zijn we maar wee bij de inside street food market gaan eten.

Zondag
Vandaag was het weer een stuk beter!
Heerlijk gewandeld door de stad, nog een keertje naar de rode markt gegaan met beter zicht! Bezoekje aan het Kremlin gebracht, daarna de metro gepakt om een kerk te bekijken. Eenmaal aangekomen kwamen we erachter dat deze in de stijgers stond, helaas. Het stadion was dichtbij en besloten daar heen te lopen.
Echt een hele leuke dag gehad met John, heerlijk gelachen.

Maandag
Helaas laatste ochtend met John, om 1 uur moest hij naar het vliegveld. We boekten een uber die er behoorlijk snel was. En het afscheid dus ook snel kwam..
Na John te hebben uitgezwaaid ben ik maar weer gaan wandelen. Na 2 uur was ik het beu en ben ik een heerlijk taartje gaan eten met een verse munt thee.

Vanavond nog even opzoeken welke metro ik morgen moet pakken, boodschapjes doen en een hostel boeken voor in listvyanka.

Morgen is het alweer zo ver en pak ik de Transeberië expres naar Irkoetsk.