Raften in Nepal

21 februari 2019 - Pokhara, Nepal

Namaste

Op het busstation kwam ik Erik weer tegen (van de home stay in Chitwan). Gezellig iemand om mee te kletsen in de bus. Na 5 uurtjes kwamen we aan in Pokhara. Daar deelden we een taxi, nadat ik had ingecheckt liep ik naar zijn hotel. Om samen naar een boeking kantoortje te gaan om het raften te regelen. Arjen (ook van de home stay in Chitwan) had al contact gehad met ze en geregeld dat wij een 2 daagse rafting konden doen voor de normale prijs. Aangezien wij maar met drieën waren.
Daarna samen geluncht en zagen we elkaar de volgende dag weer.

Dag 1 raften
Om 7 uur werden we opgehaald met een grote privé bus. Ongeveer 4 uurtjes later stopten we in Bandipur om Arjen op te pikken.
Nog een paar uurtjes later.....
Eindelijk kwamen we aan op de plek waar we de rivier Marsyangdi op gaan.
Na een lekkere lunch en ons om gekleed te hebben in geweldige wetsuits was het dan eindelijk zover.
Hop het water in! Heerlijk fris...
3 uurtjes raften, geweldig! Lekker af en toe wilde stromingen, ontzettend gaaf. De tijd vloog voorbij en kwamen we aan op het punt ter overnachting.
We sliepen in tentjes op het grasveldje van een basisschool. Ze waren zeer nieuws gierig en riepen ons de lokalen in. Leuke ervaring, omringd door een hele klas!

In de avond heerlijke pasta op en met een biertje bij het kampvuur zitten kletsen.
We sliepen dus in eigen tentjes met een soort yoga matje en slaapzak. De wc's waren behoorlijk smerig, ach blij dat er wc's zijn.... Denk ik dan maar haha.

Dag 2 raften
Het sliep niet geweldig op het yoga matje en ik moest midden in de nacht nog naar de wc. Heerlijk in het donker.

Sochtens verzorgde ze een goed ontbijt en konden we ons omkleden. Weer alles school kindjes om ons heen. Dit keer wilde ze continu mijn handen aanraken en mijn haar.

Het raften zelf was weer geweldig, dit keer mocht ik voorop. Super leuk! Zelf nog even in het water gesprongen een heerlijke frisse duik. Erik had geen keuze en viel zelf een keer uit de boot, gelukkig niks aan de hand!
Na 3 uurtjes was het weer gedaan, helaas!
Als afsluiter kregen we nog een lekkere lunch aan het water en daarna reden we terug naar Bandipur om Arjen af te zetten.

Ik ben ontzettend blij dat ik hun tegen kwam in chitwan en vervolgens nog een keer per toeval, en dit ter sprake kwam! Zeker 2 leuke dagen gehad!