Zakopane deel 2

19 januari 2019 - Krakau, Polen

Dziendobry!

De 3e dag in Zakopane heb ik de wekker niet gezet en lekker uitgeslapen. Op mijn gemak met een serie netflix ontbeten, ik had zelf brood, pesto, tomaat en komkommer gehaald. In de gezamenlijke keuken lekkere boterhammen klaar gemaakt.

Na het omkleden ben ik gaan lopen naar aquapark. Je raad het al, ik ben heerlijk gaan zwemmen. Wat baantjes getrokken, genoten in de sauna en van een paar glijbanen af natuurlijk! Vanuit het zwembad had je prachtig zicht op besneeuwde bergen. Geweldig!
Na een paar uurtjes zwemmen, had ik het weer gezien. In de hostel gelijk even de Handoek en badpak gewassen.
Savonds nog even wat gegeten in de hoofdstraat en daar heb ik het bij gelaten voor deze dag.

Dag 4 in Zakopane moest ik wisselen van kamer. Ik had namelijk 1 nachtje bijgeboekt en de kamer waarin ik sliep, was al volgeboekt.
Gelukkig was er nog wel plek, ik zette mijn tas op de nieuwe slaapplek en ging gelijk weer weg. Op naar mijn 2e ski les!
Dit keer was ik goed voorbereid. Ik wist waar ik moest zijn voor de ski kleding, de ski's en de les zelf. Ik begon vandaag ook een uurtje later zodat ik het rustig aan kon doen.
Dit keer kreeg ik les van iemand anders, deze kon alleen niet zo goed Engels! Haha.
De ski les ging goed, ik wilde graag na de les zelf nog skiën. Maar mijn voeten deden zoveel pijn, dat ik gewoon niet meer kon. Heel jammer, maar genoten van het skiën zelf!
Zeker voor herhaling vatbaar!

Ala avond eten hield ik het simpel en heb maar een Noodle soup klaar gemaakt.

5e dag werd ik toch wel heel lekker wakker. Wat ben ik blij dat ik moest switchen van bed! Geen rare oude stinkende man op de kamer die hele tijd zijn keel schraapt, hoest, licht aan liet.
Heerlijk bedje die niet helemaal was ingedeukt door andere mensen.

Vandaag toch wel uitgecheckt hoe goed het bed ook lag.
Ontbeten in een café aan de hoofdstraat, hier blijven hangen tot ik moest gaan.
Mijn bus naar Krakau vertrok om 13:40, ik zou om 16:00 aankomen maar door enorme file werd dit 17:00.
Voor mij geen probleem ik moet toch pas later de bus hebben vanavond.
Eenmaal aangekomen op het station heb ik de kluisjes opgezocht en mijn backpack achter gelaten.

Ik moet zeggen het is wel fijn ergens aan te komen en de weg al te kennen. Op naar het centrum! Heerlijk gegeten bij een vegatarische tentje, en nu rondhangen in Zakopane tot ik de bus moet pakken naar Kiëv om 23:30.
Oja en nog even een ontbijtje en lunch halen voor in de bus. Aangezien ik morgen rond 15:30 pas aankom in Kiëv!

Dowidzenia!

1. Clasien Wagemakers:
    19 januari 2019
    Mooi verslag Jamie, geniet van je vakantie , ik kijk weer uit naar het volgende verslag.😘
  2. Jacqueline de Jong:
    20 januari 2019
    Wat een prachtige reis als je dit zo leest. Veel nieuwe indrukken, nog veel plezier.